Sklo nemusí být křehké
Když se řekne sklo, všichni si představíme něco velmi křehkého. Ale sklo umí překvapit. Sklo je převážně spojeno s oknem a když okno, tak to nemůže být jen křehká hmota, která se rozbije při prudším zabouchnutí okna. Kalené nebo vícevrstvá skla jsou velice pevná a přitom pružná a dokáží odolat skutečně vysokým rázům. Jezdíte např. Pendolinem a všimli jste si, jaká nárazová vlna vznikne, když se míjí dva rychlíky? Každé okno je dimenzováno právě na tyto tlakové vlny a musí vydržet setkání dvou vlaků jedoucími 200 km/hod. A to jen proto, že u nás rychleji vlaky nejezdí, protože na to nemáme dimenzované trati.
V cizině je to až 300km/hod, tomu už se říká rychlost. Takové sklo je sklo lepené ze dvou nebo tří vrstev, plus má bezpečnostní fólii, která zabrání vysypání skla v případě rozbití. Fólie bude držet střepy pohromadě. A co auta? Tady není nutné, aby auta vydržely takový rázové vlny, ale zato musí vydržet nárazy v případě autohavárie. Pokud má auto na sklech nalepenou fólii, není to až tak z bezpečnostních důvodů, ale je to pro zvýšení pohodlí cestujících v autě nebo pro vylepšení image auta. Každé sklo v autě musí být již od výrobce navrženo tak, aby splňovalo přísné bezpečnostní normy. Musí projít mnohými testy a získat certifikáty.
Autofólie Brno vám mohou nabídnout tónování skel. Chcete mít auto, které se bude odlišovat? No tak to autofólie jsou jednoduchým způsobem, jak toho dosáhnout. Převážíte ve své dodávce zboží a nechcete, aby do něj bylo lehce vidět a stalo se tak terčem pro zloděje? Polopropustné autofólie mohou skrýt co má být skryto a přitom neuberou světla v prostorách auta. A co neprůstřelná skla v automobilech? Není moc pravděpodobné, že byste je potřebovali, ale je to opět důkaz, že sklo rozhodně není křehký materiál kolem kterého musíme chodit po špičkách aby se nerozbil.